Zakładając firmę, zastanawiasz się, jak ciąć wydatki. Jedną z takich możliwości obniżenia kosztów uruchomienia jest projekt logo firmy. Ale czy warto zamówić tanie logo, czy w ogóle pracować bez logo firmy?
Logo reprezentuje tożsamość firmy. Pierwsze wrażenie robi logo lub jego brak. Aby poznać znaczenie logo, odpowiedz tylko na jedno pytanie: „Ile dużych, wiodących i znanych firm nie ma logo?” Jeśli Twoja firma nie ma logo, może to budzić wątpliwości i negatywne myśli. Jeśli logo zostało wykonane przez nieprofesjonalnego projektanta lub wykonane przez właściciela firmy, czasami jest to gorsze niż jego całkowity brak.
Dlaczego moje logo powinno być unikalne? Jeśli logo jest tworzone przy użyciu clipartu (gotowych elementów graficznych z publicznych kolekcji), może wyglądać lub być identyczne z innymi logo, a nawet z logo konkurencji. Utrudni to identyfikację Twojej firmy lub może łatwo pomylić logo z logo innej firmy. Taka sytuacja może zaszkodzić Twojej reputacji, a pieniądze zainwestowane w marketing Twojej marki pójdą na marne.
Dobre logo firmy odzwierciedla główny punkt Twojej firmy, jej wartości i pomaga w pomyślnym rozwoju biznesu. Ważne jest również wyróżnienie projektu logo dla dużych firm i start-upów. Logo dla dużej firmy może składać się tylko z jednego elementu graficznego i będzie łatwo rozpoznawalne, ale dla małej firmy takie logo jest kiepskim pomysłem, ponieważ na jego promocję trzeba będzie wydać ogromne pieniądze.
Gdy właściciel firmy decyduje się na samodzielne stworzenie logo, rezultaty rzadko wyglądają profesjonalnie. Wyniki jego pracy mogą służyć jako koncepcja nowego logo, ale nie jako logo. Aby stworzyć udane logo, potrzebujesz czegoś więcej niż tylko Photoshopa i tutoriala z Internetu. Musisz mieć przynajmniej znajomość podstaw projektowania; musisz mieć doświadczenie w projektowaniu logo. Złe logo jest gorsze niż brak logo.
Logo firmy jest jednym z niezbędnych atrybutów odnoszącego sukcesy biznesu. Wysokiej jakości wizytówka może wiele powiedzieć o jej właścicielu, ale może też źle.
Podsumujmy. Jeżeli nie umiesz tworzyć profesjonalnych grafik, logo powinno być wykonane na zamówienie i zaprojektowane przez profesjonalnego projektanta logo. Nigdy nie będziesz miał drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Masz tylko kilka sekund, aby zwrócić na siebie uwagę i zrobić pierwsze wrażenie. Pod wieloma względami pierwsze wrażenie zależy od Twojego logo. Skuteczny marketing Twojej firmy zaczyna się od udanej identyfikacji wizualnej.
Comments are closed.