Branding jest najczęściej uważany za coś związanego z atrakcyjnością wizualną. Jednak to znacznie więcej. Znakowanie tożsamości korporacyjnej w produktach i usługach jest w rzeczywistości obietnicą złożoną klientowi, obietnicą opartą na reputacji Twojej firmy, jakości produktu, doświadczeniach z produktem i tak dalej. W tym artykule omówiono, w jaki sposób marka przekazuje swoją obietnicę i jak sam produkt / usługa określa wymagany zestaw promocyjny.
Dlaczego jedna marka ma przewagę nad innymi i dlaczego nie udaje się wzbudzić zaufania klientów, mimo że rzekomo wszystko idzie dobrze?
Czy to logo?
Czy to kolor?
Czy chodzi o projekt billboardu, broszury, opakowania produktu, wygląd biura firmy itp.?
A może jest to obietnica, którą zawiera dany produkt lub usługa – obietnica jakości, autentyczności i wiarygodności?
W rzeczywistości jest to połączenie tego wszystkiego. Ale przede wszystkim liczy się czwarty punkt – obietnica! Dlaczego jest tak, że niektóre produkty lub firmy są w stanie zbudować wysoką rozpoznawalność marki i lojalność wobec marki w umysłach swoich klientów?
Podczas gdy dla innych, duże wydatki na reklamę i marketing nie mogą pomóc w zbudowaniu ich produktu jako marki, do której ludzie mogą wracać?
Jakość + marketing = zwycięstwo
To naprawdę zależy od dwóch istotnych rzeczy – po pierwsze, jakości twojego produktu / usługi i dwóch, promocji i kombinacji marketingowej, którą opracujesz, aby dotrzeć do klientów.
Przede wszystkim, jeśli masz produkt dobrej jakości o doskonałych parametrach, w połączeniu z gwarancjami i odpowiednim stosunkiem jakości do ceny, masz broń niezbędną do wygrania wojny. To jest pierwszy krok.
A teraz amunicja, czyli mix promocyjny, dzięki któremu stanie się marką zapewniającą niezawodność. Nie wystarczy mieć zgrabnie wyglądające logo, modne połączenie kolorów, atrakcyjne wizualnie opakowanie i modne reklamy rozrzucone po kanałach telewizyjnych, gazetach i Internecie, aby zdobyć klienta.
Najpierw musisz wiedzieć, co dokładnie jest wymagane, aby zbudować wartość marki dla Twojego produktu. W rzeczywistości to, w jaki sposób oznakujesz swoją tożsamość korporacyjną, znacznie wpływa na utrwalenie produktu / usługi w świadomości klientów.
W jaki sposób marka przekazuje swoją obietnicę?
To całkiem ciekawy sposób spojrzenia na branding. Ta obietnica marki jest wyrażona przez kilka czynników:
• reputacja produktu (również reputacja firmy),
• swoje doświadczenie (szczególnie jeśli produkt jest już od jakiegoś czasu na rynku – doskonały materiał do marketingu wirusowego),
• nazwa produktu – pomaga chwytliwa, łatwa do zapamiętania nazwa
• swoje logo – choć wygląda nieszkodliwie, logo jest pieczęcią autorytetu
• jego pozycja na rynku i odpowiednio wycena
• wiadomości i recenzje na ten temat – w świecie Web 2.0 chodzi o dzielenie się notatkami, informacjami i doświadczeniami za pośrednictwem portali społecznościowych, a to, o czym się pisze, stało się niezwykle ważne
• reklama – dobry slogan lub slogan może wbić się w pamięć publiczną
• materiały marketingowe – zależy od Twojego produktu / usługi i tego, jakie media najbardziej do niego pasują, np. billboardy, ulotki, listy sprzedażowe, przesyłki reklamowe itp.)
Opracowanie miksu promocyjnego zależy od charakteru lub cech produktu czy usługi. Na przykład w przypadku niektórych produktów lub usług może być potrzebna tylko kampania marketingu bezpośredniego, a nie reklama telewizyjna czy prasowa.
Lub niektóre, takie jak usługi zarządzania wierzytelnościami, mogą polegać na dobrze wykonanej korporacyjnej produkcji wideo, aby stworzyć obecność marki na targach biznesowych.
Uważaj na mój następny artykuł, w którym omawiam istotne składniki potrzebne do przygotowania skutecznego miksu mediów, szczególnie w kontekście reklamy interaktywnej.
Comments are closed.