Tworzenie grafik dla stron WWW lub takich które maja być wyświetlane na monitorach jest w porównaniu do tworzenia grafik przeznaczonych do druku dużo prostsze jeżeli chodzi o ostateczna publikację dzieła. Generalnie to co widzisz na ekranie będzie efektem twojej pracy. Oczywiście też określa się pewne parametry, natomiast wynik pracy widzisz od razu na monitorze. Zaczynają sie schody w przypadku konieczności przygotowania grafiki do druku.
1. Wykorzystanie grafiki internetowej na materiale drukowanym
W przypadku wielu młodych projektantów wywodzących się ze środowiska projektowania stron internetowych, przejście od projektowania stron internetowych do tradycyjnego projektowania do druku może przynieść wiele grzechów projektowych. Obrazy dostarczane w rozdzielczości 72 dpi i zmniejszone, aby szybko wczytywać się na stronie internetowej, będą się bardzo źle reprodukować w druku, możesz uciec z małymi miniaturami, ale nadmuchiwanie rzeczy do dowolnego znacznego rozmiaru będzie pchać twoje szczęście. Istnieje wiele witryn internetowych oferujących bezpłatne lub bardzo tanie obrazy o wysokiej rozdzielczości, które są dobrym źródłem odpowiednich zdjęć.
2. Brak spadów
Bardzo częstym błędem jest wysyłanie do drukowania dokumentu lub spłaszczonego obrazu, który w ogóle nie ma spadów. Ogólnie rzecz biorąc, należy pozostawić co najmniej 3 mm wokół każdej obciętej krawędzi. Niezastosowanie się do tego nie da drukarkom żadnej swobody i albo obetnie krawędź strony, albo pozostawi białe obramowanie. Zawsze dobrym pomysłem jest dostarczanie plików graficznych, aby zapisać warstwowe pliki psd, a jeśli coś wymaga rozszerzenia lub przycięcia, możesz to zrobić na warstwie tła i miejmy nadzieję, że zmniejszysz swoją pracę
3. Używanie niejasnych czcionek i nie osadzanie ich ani tworzenie konturów na wyjściu
W pewnym momencie wszyscy byliśmy tego winni i ogólnie rzecz biorąc, wszystko jest w porządku, jeśli zamierzasz być jedyną osobą uzyskującą dostęp do twoich dzieł sztuki lub dokumentów. Jeśli jednak ktoś inny będzie musiał poprawić pliki lub użyć Twojego logo wektorowego w jednej z tam publikacji. Jeśli nie spakujesz używanych czcionek, nie będą one w stanie poprawnie otworzyć plików, a niektóre programy mogą zastąpić nieznane czcionki domyślnymi. Jest to szczególny problem, gdy musisz odkopać rzeczy, które zostały utworzone kilka lat wcześniej i nie masz już zainstalowanych starych czcionek.
4. Dostarczanie gotowych grafik do druku przy użyciu kolorów dodatkowych lub rgb
Istnieją ważne powody, dla których warto używać kolorów dodatkowych w grafikach, na przykład logo, które muszą odnosić się do określonych kolorów Pantone. Jednak w ogólnych pracach projektowych większość nadruków jest wysyłana w 4 kolorach CMYK z okazjonalnym piątym kolorem dla koloru luminoius lub metalik lub dla miejscowego lakieru UV. Bardzo często leniwi projektanci po prostu umieszczają obrazy rgb w plikach i oczekują, że żywe kolory widoczne na ekranie zostaną odtworzone w druku.
Comments are closed.